top of page

מהו מקל הליכה?



מקל ההליכה הוא כלי עזר טכני המיועד בעיקר לניידות. המקל משמש להקלת ההליכה, הגברת היציבות והפחתת העייפות או העומס בהליכה על הגפיים התחתונות, שכן הוא מאפשר להוריד את המשקל מהרגל הפגועה.


המקלות מיועדים לשימוש על ידי אנשים שיש להם ליקויים תפקודיים בגפיים התחתונות או בשתיהן הנגרמות על ידי פתולוגיות כגון: דלקת פרקים, מחלות נוירולוגיות או פציעות המגבילות את המשתמש בתנועתו.

השימוש במקל הליכה מאפשר למשתמש לשמור על עצמאות בתנועה, משפר את איכות חיים ומסייע בהתניידות דינמית ופעילה.


בשנים האחרונות מקלות הליכה הפכו גם לאביזר אופנה, ניתן לראות ידוענים רבים ומובילי דעת קהל שהפכו את מקל ההליכה שלהם ומתנהלים עמו כסמל סטאטוס. רבים בעולם כיום ואף בישראל בוחרים להשתמש במקל הליכה כאביזר לכל דבר כפי שהיה נהוג בקרב אצילים במאה הקודמת, רק שכיום עקב תהליכי הייצור המתקדמים והחומרים השונים אותם ניתן לעבד קיימים סוגים שונים מחומרים שונים של מקלות הליכה.

מקל הליכה

קיימים סוגים רבים של מקלות אשר עשויים מחומרים שונים, כגון עץ ואלומיניום. בנוסף, אנו מוצאים שפע של עיצובים המאפשרים לאנשים לבחור את מקל ההליכה המתאים ביותר לסגנון שלהם ומעניק ערך מוסף וזאת מבלי לפגוע בתפקידו העיקרי של המקל לתת איזון והקלה.

כדי שהמקל ימלא את ייעודו יש צורך לקחת בחשבון את הדברים הבאים:


- יש לבחור מקל אשר מתאים לאדם המשתמש בו. קיימים מקרים בהם חייבים להשתמש במקל אשר לו 3 נקודות (טריו) בקרקע כך שאם האדם המשתמש לא אוחז בו המקל נשאר עומד, או במקרים אחרים מקלות שקצה המקל כולל גומי בעיצוב ייחודיי המסייע בהליכה ובהתאמה למצב הרפואי או עפ"י יכולת השימוש בו.

- האחיזה בידית המקל חייבת להיות מספקת. על המשתמש להרגיש נוח ובטוח בתמיכת היד, קיימות ידיות שונות המותאמות כמעט ולכל צורך פיזיולוגי - יש לבחור את הידית המתאימה ביותר לצרכי המשתמש.

- מדידת אורכו של המקל צריכה להיות משורש כף היד לרצפה במצב אנכי. רצוי שהיד האוחזת במקל לא תהיה ישרה (מתוחה) בעת האחיזה במקל ההליכה ומצד שני שהיד לא תהיה כפופה מדי על מנת לאפשר למשתמש להיעזר במקל בנוחות.


- יש לבדוק את מצב נקודת התמיכה (הגומי שבקצה המקל) באופן תדיר, שכן ברגע שהגומי מתחיל להתבלות, הסיכון לנפילה עולה והמקל מאבד אחיזה ולכן גם מיציבות.





מתקן_לתו_נכה.jpg
bottom of page